Let hierop bij het verkopen van je auto

Als je een auto gaat verkopen dan is het goed om op een aantal zaken te letten. Controleer de technische staat van de auto. Laat de auto opnieuw keuren om de nieuwe koper gerust te stellen dat alles goed is. Daarnaast is het ook goed om de juiste prijs te bepalen. Natuurlijk moet hier rekening gehouden met wat onderhandelingsruimte. Iedereen vindt het prettig om een korting te krijgen of om wat van de prijs af te praten. Het is slim om die ruimte te bieden. Een stugge harde en vaste prijs wordt niet vaak gewaardeerd.

Voorkom dat je opgelicht wordt

Het is belangrijk om op te passen dat de auto niet verkocht wordt aan een oplichter. Een oplichter die je met een cheque betaald bijvoorbeeld. De gouden regel is niet zo moeilijk. Het gaat om boter bij de vis. Voordat de auto op naam wordt gezet van de nieuwe eigenaar is het belangrijk om al het geld te hebben. Zorg ervoor dat het geld in jouw bezit is. Laat je niet gek maken en accepteer geen excuses. Het is belangrijk dat het geld op de bankrekening staat.

De waarde bepalen

Laat de waarde van de auto bepalen door een taxateur. Ook is het een optie om naar een garage te gaan om te vragen wat de auto nog waard is. Ze willen vaak graag delen wat ze ervoor willen geven als de auto wordt ingeruild. Hier komt dan nog een klein extraatje bij bovenop plus het budget om over te onderhandelen. Hierna moet de auto snel in de aanbieding en onder de aandacht komen van zoveel mogelijk mensen. Gebruik het internet en het netwerk van vrienden en familie.

Wordt de auto verkocht?

Adviseer de nieuwe eigenaar om de auto direct te verzekeren. De autoverzekering berekenen kan op verschillende sites. Het afsluiten kan ook in het weekend.

Oldtimer kopen – verstandig of juist niet?

Is het kopen van een oldtimer vandaag de dag nog wel zo verstandig? Veel belastingregels zijn veranderd waardoor het niet het voordeel meer geeft wat je eerst altijd kreeg. Het is echter wel een waardevaste investering. De spaarrente op de bankrekening is bijzonder laag en misschien moet je binnenkort de bank betalen om je geld te mogen stallen. Het is natuurlijk wel een hoger risico om een oldtimer te kopen. Daarnaast moet je er altijd voor zorgen dat hij goed onderhouden wordt. Het kan echter de emotionele waarde zijn welke veel goed maakt. Er zijn veel mensen welke meer waarde aan een oldtimer hechten dan de waarde in euro’s kan uitdrukken. Het is verrassend.

Woon- werkverkeer?

Het is beter om niet met een oldtimer iedere dag naar het werk te gaan. De kosten per kilometer zijn vaak erg hoog. Het is beter om op de fiets te gaan (een elektrische) of met een andere auto. De oldtimer is wel perfect in te zetten voor een bruiloft of andere feestelijke gelegenheid. Op die manier kan de oude auto nog wat geld opleveren. Het is mooi om te zien hoe de oldtimer dan zelfs geld kan opleveren.

Niet alle oldtimers worden meer waard

We willen iedereen waarschuwen dat niet iedere oldtimer daadwerkelijk meer geld waard wordt. Een klassieke porsche, mercedes of volkswagen kever kan in waarde stijgen. De vraag naar deze auto’s is altijd aanwezig en het zal altijd zo blijven. Een oldtimer is dan een goede investering. Het is zelfs verantwoord om een lening te nemen voor de credit auto. Een oude trabant die er niet meer zo mooi uitziet zal niet snel in waarde stijgen. Let hierop als je een oldtimer gaat kopen. Denk aan de toekomst en aan de investering. Vergeet daarnaast niet de kosten van het onderhoud mee te nemen.

Hier let je op bij het uitzoeken van een leaseauto

Auto’s kom je tegen in alle vormen en maten. Het lijkt misschien makkelijk om er een uit te kiezen, en dat is het misschien ook wel als je er een moet kiezen voor particulier gebruik. Maar ga je er een kiezen voor voor een financial lease, dan kan dat nog wel eens een enorme strijd opleveren. In dit artikel kun je lezen waar je allemaal rekening mee moet houden bij het uitzoeken van een lease auto.

Het aantal kilometers

Je moet even goed bij jezelf nagaan hoeveel kilometers je jaarlijks en maandelijks ongeveer rijdt. Bedank daarbij ook hoeveel kilometers je privé en hoeveel kilometers je zakelijk rijdt. En of je de auto überhaupt privé gaat gebruiken. Dit heeft namelijk veel effect op het lease contract. Je moet namelijk zelf belasting afdragen over de kilometers die je privé rijdt.

Brandstof of elektrisch

Dit is naast dat het een ethische kwestie is ook een praktische afweging. Als je geen lange afstanden hoeft te rijden dan kom je prima weg met een elektrische auto. Moet je dagelijks 300 kilometer rijden dan is een volledig elektrische auto niet handig omdat de actieradius simpelweg nog niet groot genoeg is. Dan kan je nog wel gaan voor een hybride auto, op benzine en elektra, dit is een mooie gulden middenweg voor wie om het milieu geeft.

Je budget berekenen

Zeker wanneer je zzp’er bent is het belangrijk om vooraf goed vast te stellen welk budget je over hebt voor de auto. Zo kun je een beetje vaststellen welke auto binnen jouw budget valt. Zeker wanneer een financial lease als ZZP’er afsluit is je budget heel belangrijk, begin je net een bedrijf neem dan geen te dure auto dit kan je namelijk later in de weg gaan zitten.

Sleutelen aan de Kever: betere performance met Bilstein schokdempers

Ik ben een fanatiek Kever tuner. Ik sleutel veelvuldig aan mijn VW Kever. En in dit artikel neem ik jullie mee in de meest recente upgrade van mijn bolide. Een van de belangrijkste upgrades mogelijk naar mijn bescheiden mening zijn schokdempers. En best in the game is Bilstein. Bilstein is zeg maar het neusje van de zalm in schokdemper land. En mijn kevertje verdient natuurlijk alleen het beste.

Enige nadeel is dat Bilstein schokdempers doorgaans ook wat meer kosten. Of tenminste dat dacht ik. Ik zat laatst te surfen op het web toen ik deze webwinkel tegenkwam met de naam Extreme-Carstyling.nl. Beloofde bodemprijzen voor Bilstein producten. Dus ik snel kijken in de zoekmachine van de webwinkel of ze ook specifiek voor mijn model kever hebben en wat wil het toeval dat hadden ze exact nog, dus direct besteld. Geen verzendkosten daar ook nog eens op bespaard. Overigens kan men hier het hele assortiment Bilstein producten bekijken https://www.extreme-carstyling.nl/bilstein/. Prima zo gezegd zo gedaan. Binnen een paar dagen had ik de schokdemper in huis.

Enfin, installeren heb ik zelf gedaan omdat ik dus zelf graag sleutel in mijn vrije tijd aan de auto. Werkt heel ontspannend voor mij persoonlijk. Is een soort therapie voor mij. En tevens bespaart het weer veel pecunia, dus dat is altijd mooi meegenomen.

Maar ja, je leest dit artikel waarschijnlijk omdat je benieuwd bent naar de resultaten van deze tuning upgrade. Nou ik zal er geen doekjes omwinden, maar ik rijd echt een heel stuk fijner dan voorheen kan ik je zeggen. Het is echt de moeite waard geweest. Dus ik kan het iedereen van harte aanbevelen om Bilstein schokdempers aan te brengen op de Kever. Bilstein schokdempers hoeven dus niet langer buiten bereik van de massa te blijven, met de webwinkels die stunten met prijzen tegenwoordig en een beetje arbeid kan iedereen rijden met Bilstein auto onderdelen.

Kever importeren uit Duitsland: waarom en hoe

Het zal je vast niet ontgaan zijn dat het niet bepaald goedkoop is om een auto te kopen in Nederland. Alle belastingen nog terzijde schuivend, het valt consumenten steeds meer op de grote prijsverschillen tussen Nederland en Duitsland of zelfs België.

Ditzelfde geldt ook voor de VW kever, en steeds meer kever liefhebbers kopen deze tweedehands in Duitsland, omdat er hier een betere deal te behalen valt. De Duitsers zorgen goed voor de Kever en de edities die je vindt op de Duitse markt zijn ook tweedehands nog in zeer goede staat. Des te meer reden dus om oostwaarts te gaan voor uw nieuwe Kever aankoop.

Nu we het waarom toegelicht hebben laten we een aantal belangrijke tips geven omtrent het hoe. Allereerst, we hopen dat u nog enige Duits is bijgebleven van de middelbare school, want het valt vies tegen de Engelse taal vaardigheden van onze oosterburen. Goed Duits kunnen communiceren is dus meer dan een pre. Advertenties kan men makkelijk vanuit de luie stoel in Nederland bezichtigen op websites als Mobile punt de en AutoScout 24 Duitsland. Vind de kever die jij wilt. Neem contact op met de verkoper. Bezichtig de kever in Duitsland. Wel zo handig om een verkoper te vinden dichtbij de grens met Nederland om logistiek te besparen. Erg belangrijk om rekening mee te houden is het kenteken tijdens het transport van Duitsland naar Nederland. Je mag niet zomaar de weg op met een Duits kenteken, hier moet je een speciaal tijdelijk kenteken voor aanvragen voor dit transport, bron: easyimport.nl/auto-importeren-duitsland/.  Vergeet dit niet kan leiden tot hoge boetes namelijk en dan ben bespaar je een stuk minder op je import actie.

Verder iets waar men achting mee dient te houden is de BPM. Bij invoer komt BPM kijken. De Belastingdienst kan je hiermee helpen maar beter van niet want dan betaal je geheid te veel. Kijk het zit zo er zijn meerdere manieren om BPM te berekenen, alle legaal. Dus de truc hier is de meest voordelige methode vinden. Easyimport uit helpt je hier overigens kosteloos mee: easyimport.nl/bpm-berekenen-aangifte/.

Indien je de punten in dit artikel besproken in acht neemt, dan zal ook jij duizenden Euro’s kunnen besparen op de acquisitie van de nieuwe Kever. Viel erfolg!

Vind gemakkelijk en snel een tweedehands auto die bij u past

Hoe fijn zal het zijn, als u een tweedehands auto vindt die helemaal naar wens is. Het klinkt misschien ver weg, toch is de oplossing dichtbij. Met een goede voorbereiding bent u al een heel eind. Een handige checklist kan u hierbij helpen. Bij een Tweedehands auto kopen, worden er auto’s aangeboden met verschillende eigenschappen. Van een tweedeurs wat kleinere auto, tot een vijfdeurs wat ruimere occasion. Met onbeperkte mogelijkheden, zoals een uitgebreid navigatiesysteem en cruise-control. Vul op de checklist in, wat u belangrijk vindt. Als u kleine afstanden rijdt met uw partner of voor werk, heeft u niets aan een grote occasion met extra ruimte. Ook zult u dan minder waarde hechten aan een uitgebreid navigatiesysteem, als u binnen een half uur op de plaats van bestemming bent. Bedenk dus goed of de extra opties bij een Tweedehands auto kopen voor u relevant zijn.

Vraag eenvoudig een financiering aan

Een Tweedehands auto kopen kost een hoop geld. Het is vaak een goede investering waar u graag even over nadenkt. U koopt immers niet elke dag een nieuwe auto. Ook wilt u er een aantal jaren plezier van hebben. Om de aankoop makkelijker te maken, is het bij Bynco mogelijk een financiering aan te vragen. Onze partner Pricewise, kan u hier uitstekend verder in adviseren. Vraag vrijblijvend een offerte aan. Via de betaaloptie ‘’betalen met financiering’’ wordt de auto 7 dagen voor u gereserveerd en kunt u via Pricewise de aankoop afronden.

Hoe wordt mijn droomauto afgeleverd?

Wanneer het u uitkomt! Dat heeft u dus zelf in de hand. Geef tijdens het bestelproces aan, waar de auto afgeleverd dient te worden en op welke naam. Het team van Bynco, neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op om het tijdstip en leverdatum te bespreken. Na levering en betaling van een Tweedehands auto kopen, kunt u meteen de weg op met uw droomauto. Vergeet niet de auto tijdig te laten verzekeren met de meldcode die u van ons ontvangt.

Mexico kevers

Mexico kevers

De laatste kevers komen uit Mexico, zeventig jaar geleden ontwierp Ferdinand Porsche de Volkswagen kever. Nu wordt in Puebla de kever -in Mexicaanse volksmond el bocio, ‘de bult’- nog steeds gebouwd. Aan de rand van deze oude koloniale stad, 150 kilometer ten zuiden van Mexico-stad, staat de fabriek waar 16.000 mensen werken.

De fabriek

In 1967 werd de fabriek gebouwd om auto’s te produceren voor de Amerikaanse markt. Nu bouwt Volkswagens nog vier modellen, waaronder de nieuwe beetle die exclusief in Mexico wordt gemaakt een stuk of 150.000 in het afgelopen jaar.

De oude Kever waarvan er vorig jaar ruim 41000 gebouwd werden -170 per dag- is alleen voor de Mexicaanse markt bestemd. Het bestaansrecht dankt de Kever aan het feit dat hij met zijn verkoopprijs van 7000 dollar nog steeds de goedkoopste auto in Mexico is. Hierin dreigt wel verandering te komen, door het Koreaanse automerk Kia.

Omdat Mexico een lagelonenland is, wordt de Kever nog grotendeels met de hand gemaakt. Het totale aantal verkochte Kevers benadert nu de 22 miljoen -dit record is slechts ingehaald door de Golf. Het is maar de vraag of de 22-miljoenste Kever ooit van de band zal rollen, want Volkswagen wil de productie binnen vier jaar beëindigen.

Het laatste model

Het laatste model werd geproduceerd op 30 juli 2003 in Puebla Mexico. Deze auto kwam uit de serie Última Edición, die in een beperkte oplage van 3000 exemplaren werd gebouwd in de kleuren blauwen beige. Deze edities was uitgevoerd met een 46 pk-injectiemotor en standaard voorzien van een radio cd-speler en alarm en was alleen beschikbaar voor de lokale Mexicaanse markt. er zijn toch honderden exemplaren in het buitenland verkocht. Ze zijn terecht gekomen bij liefhebber in Europa, Japan, VS, en Australië. De productie van de kever is wel stilgezet, maar er worden nog wel bouwpakketten verscheept vanuit Mexico en onderdelen blijven nog zeker tien jaar leverbaar. In Duitsland is de productie al gestopt in 1978. De laatste Kever kwam uit de fabriek in Emden. Het model werd vervangen door de in 1974 geïntroduceerde Volkswagengolf.

Kever kopen, waar moet ik op letten?

 

Kever kopen, waar moet ik op letten?

Je wordt op een dag wakker en je weet wat voor auto je wilt kopen. De Volkswagen kever is op je radder gekomen en sinds dat moment het enige wat je wilt doen is een kever rijden. Voor het geval jij al helemaal dronken van geluk bent bij de gedachte dat je straks achter het stuur van je Eerste Eigen Kever zit, hebben we nog een aantal tips om ervoor te zorgen dat je droom ook echt een droom wordt in plaats van een nachtmerrie.

Maak een test rit

Je moet rijden zonder stuurbekrachtiging, rembekracting, ABS, airco, kooiconstructie, airbag, je verbazen hoe kort een invoegstrook eigenlijk is. want de auto moet toch echt even moeite doen om naar de 100 te komen. vergeet niet dat een hoop interieur is gemaakt van paarden haar in de bekleding het pruttelen van de luchtgekoelde motor achterin, het directe sturen en schakelen.

Kort samengavat is het rijden in een Volkswagen kever terugrijden in een automobielen tijdreis machine. Wat bezield de automobile medemens van nu om in zo’n oud auto karretje rond te rijden?

Genieten van de ontroerende eenvoud

Al rij je in het autootje merk je al snel dat de ontroerende charme eruit springt. Dat gekke bolle autootjes is echt een auto om mee te onthaasten, om van te genieten als je in het weekend naar leuke meetings met andere keverrijders tuft. Of om lekker van te klussen, want de kever is zeer makkelijke auto om aan te klussen. Maar je maakt niet alleen je zelf blij met de kever. Andere mensen draaien vaak ook hun hoofd al zien ze het autootje staan/rijden. want veel mensen vinden het een mooi gezicht op de weg, zo’n prachtig karretje uit het verleden. Ze geven je ook de ruimte want het aroma van de uitlaat gassen van de kever verdrijft notoire bumperklevers.

‘’Maar’’ is de kever een goedkoop autootjes?

Als je al een beetje online hebt gekeken, valt het op dat de meeste oldtimers goedkoper zijner dan nieuwere auto’s. je kan namelijk al voor een paar duizend euro al een oldtimer bezitten. Je betaalt vaak minder omdat je geen wegenbelasting hoeft te betalen, de verzekering is vaak ook niet duur. Over het algemeen een goedkopen auto dus. Bedenk wel dat bij een oldtimer de echte kosten pas ná de aanschaf komen. Kijk bij aanschafprijzen en onderhoud voor een eerste indruk.